Jakarta dag 1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joke Hacquebard - WaarBenJij.nu Jakarta dag 1 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Joke Hacquebard - WaarBenJij.nu

Jakarta dag 1

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

10 Juni 2014 | Indonesië, Batavia

Ja hoor we zijn aangekomen in Indonesië, wat een reis! Erg vermoeiend, maar met een prima en comfortabel vliegtuig! Maar lang blijft het!!

Op Jakarta werden we op gewacht door Chris, onze reisleider! We zijn met ongeveer 25 mensen, van allerlei leeftijden!

Het is warm, erg warm! We gaan op weg naar ons hotel, maar omdat nog niet alle kamer klaar zijn, het is natuurlijk ook nog maar half 10 smorgens, gaan we eerst even een bezoekje brengen aan de haven!
Wat je daar ziet, heel veel oude boten maar ook hard werkende mannen, die voor 3,5 euro per dag!!, zich de neten sjouwen!! En wat een armoede zien we onderweg! Echt heel erg!

Maar ook veel verkeer, echt ongelofelijk wat een files elke keer, en wat knap als je daar in durft te rijden!!

Na de haven nog wat rond gekeken bij het paleis en de kathedraal en moskee! En toen op weg naar ons hotel! Prima hotel, mooie kamer!

Vanavond samen gegeten en besproken wat we morgen gaan doen, we gaan dan op pad naar Bogor, en dan door naar Bandung, en onderweg stoppen we bij de botanische tuin, waar we een uurtje gaan rondwandelen!!

Maar nu eerst straks een uurtje slapen en morgen weer vroeg op!!

Truste en tot later!

• 10 Juni 2014 - 16:49

Carla:

Wat een verslag al en dat van de eerste dag. Nu lekker
    slapen en dan morgen weer een mooie dag voor de boeg. Truste en tot later.

• 11 Juni 2014 - 11:11

Syl:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    De oude haven wat is het daar warm en stoffig he.
    Veel plezier bij de botanische tuin

• 11 Juni 2014 - 11:11

Ray:

Al een beetje bijgekomen van de reis en de eerste indrukken? Klinkt en ziet er allemaal toppie uit.

Grtz, ray en 10

• 11 Juni 2014 - 18:42

Bep Horbach:

hoi lieve familie,
    fijn dat jullie goed zijn aangekomen ga met belangstelling
    het reis verslag volgen.
    geniet van deze bijzondere reis.
    liefs bep en frans