Op weg naar Batu - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Joke Hacquebard - WaarBenJij.nu Op weg naar Batu - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Joke Hacquebard - WaarBenJij.nu

Op weg naar Batu

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

15 Juni 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Eindelijk een keertje uitgeslapen, nou ja.....
Om 8 uur werden we opgehaald om in Jogjakarta een aantal dingen te bezoeken!

Eerst gingen we naar de Prambanan tempels, daar ontmoeten we de mensen van de groep die vanochtend nog een fietstochtje hebben gemaakt!
Met een sarong om, dit vanwege het respect dat je hebt voor de cultuur, al hoewel wij het niet helemaal begrepen, wij hadden namelijk allemaal onze bovenbenen bedekt, en het zit ook nog eens heel erg warm, gingen wij de tempel bekijken!
Een Nederlandse sprekende gids vertelt ons het verhaal!
Na een uurtje rondgelopen te hebben, en weer veel grote muggen te zijn tegen gekomen, terug naar de bus!

Vandaar gingen we het paleis van de sultan bezoeken, erg leuk en ook hier weer een sprekende gids, waar we veel dingen aan konden vragen over het leven van de sultan, maar verder niet heel bijzonder!!

En dan moeten we ook aan het commerciële deel van de reis voldoen, door een leerfabriek en een batik fabriekje te bezoeken! De leerfabriek was van Nederlanders, erg mooi om te zien, en ze maakten prachtige tassen, riemen en portemonnees.
De batik kleding is niet mijn stijl! Maar de schilderijen vond ik mooi, maar ook niet echt mijn stijl.Maar wel een kunst om te maken.

En dan zijn we er allemaal klaar mee voor vandaag, we zijn met een hele groep gaan zwemmen, zo lekker.
Nu gaan we lekker hapje eten en wat rondkijken in een winkelcentrum!

Morgen weer vroeg op, en met de trein naar Batu!

Spreek jullie morgen en selamat malam xx

• 15 Juni 2014 - 23:00

Raymond:

Joke, Willem,

Geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben. Wij volgen jullie reisverslag(en) en de sultan is wel een belangrijk persoon hoor hhh. Helaas geen foto in sarong?

Grtz,
    T & R

• 16 Juni 2014 - 09:03

Bep Horbach:

tjonge tjonge zeg wat een belevenis
    jullie zien wel veel hoor.
    hoop dat jullie veel mooie foto"s hebben gemaakt
    kan je het allemaal terug zien.
    fotos op facebook zijn prachtig!!
    veel plezier voor de volgende trip.
    xxx bep en frans